O blogu a o mne

Moja fotka
Vitajte na mojom blogu. O čom bude? O všetkom možnom...umenie, práca, šport, hudba, dovolenky...skrátka mix. Možno niektorí z vás nájdu inšpiráciu v rôznych nápadoch, radách, fotografiách, článkoch...a možno vy inšpirujete mňa. Teším sa na vás. A teraz niečo o mne: Som učiteľkou 1.- stupňa ZŠ. Momentálne učím prváčikov. Vyštudovala som Pedagogickú fakultu PU v Prešove. Mám veľmi blízko k výtvarnému umeniu - mám za sebou osem rokov " pravidelných návštev" ZUŠ a štyri roky SUPŠ ( keramika). Okrem výtvarného umenia je mojou srdcovkou Depeche mode ( opäť sa teším na koncert)a lyžovanie ( už som vďaka nemu po plastike ACL - predný krížny väz kolena). Mám dve úžasné deťúrence Silviu a Roberta.

14. 2. 2009

Valentín


Valentín

Láska je to najdrahšie, čo v živote máme.
Láska je to najkrajšie, čo najdrahším dáme.
Láska dieťaťa k matke, láska muža k žene,
láska rodičov k deťom, láska v života cene.
Láska je to najdrahšie, čo v srdiečku máme.
Láska je to najkrajšie, čo najmilším dáme.

Sv. Valentín – 14. február v Európe neodmysliteľne patrí zamilovaným. Zatiaľ čo v zahraničí patrí tento sviatok druhému najvýznamnejšiemu hneď po Vianociach. U nás je skôr nováčikom. Ale pomaly (ale isto) sa udomácňuje aj tu. U nás je doménou skôr mladších ľudí – ale taktiež v Poľsku a Nemecku.
Po celej Európe je Valentín spojený s cukrovinkami a romantickou večerou vo dvojici. Krajiny sa však odlišujú v tom, aký je dôležitý pre rôzne generácie a koľko sú ľudia ochotní minúť na darčeky. V Rakúsku teda zaplatia poriadne, Iri tiež „zacvakajú“, Francúzi symbolicky „ potešia“ svoju polovičku. Ľudia vo Veľkej Británii a Irsku oslavujú asi najviac tento sviatok. A aj poriadne. Na kyticu kvetov sú ochotní minúť až 100 eur. Ku kytici údajne pridajú aj šperk v podobnej hodnote. A za romantickú večeru páni zaplatia až 200 eur (tak, čo vy na to, páni?). Ha, k nezabudnuteľným valentínskym prekvapeniam patria aj ponuky na sobáš. (To sú podľa mňa už priveľké šoky...) Vraj v roku 2005 požiadalo vo Veľkej Británii 14. februára 3 000 mužov svoju partnerku o ruku!!!
Takže u nás je tento sviatok vnímaný skôr ako prebraný a je doménou predovšetkým mladších ľudí. Svätý Valentín nie je u nás príležitosťou len pre zamilovaných. Obdarúvame kvetom nielen svoje priateľky, či manželky, ale aj matky, dokonca si drobné darčeky dávajú aj kamarátky.
Typ darčeka, ktorí si partneri vymieňajú sa tiež líši. Okrem klasických červených ruží, červených plyšových vankúšov a hračiek, spodného prádla, či darčekov v tvare srdca, majú valentínske darčeky v európskych krajinách svoje špecifiká. V Španielsku dostávajú ženy od svojich partnerov najčastejšie šatky alebo parfémy (v hodnote do 50 eur), muži môžu očakávať novú kravatu. Francúzi svoju polovičku obdarujú najčastejšie parfémom (v hodnote okolo 70 eur) alebo šperkom v hodnote okolo 150 eur. Strieborné, zlaté alebo diamantové šperky patria k Valentínu takisto v Turecku. Cena týchto valentínskych prekvapení sa tu ale pohybuje o niečo vyššie ako vo Francúzsku, najčastejšie v rozpätí od 75 do 10 000 dolárov. Zaujímavo a trochu technicky vnímajú sviatok svätého Valentína v Belgicku. 14. februára si tu ľudia pri romantickej večeri okrem spodného prádla a cukroviniek, typických aj pre ďalšie európske krajiny, darujú aj drobnú elektroniku, ako napríklad MP3 prehrávače, či mobilné telefóny.
Podľa mňa sú tieto dary prehnané. Neviem, ale asi by som sa zle cítila, keby som okrem čokoládky , alebo malého čokoládového srdiečka dostala MP3 prehrávač. Veď tento sviatok je o tom, že na toho, koho máme radi myslíme, že si na neho spomenieme a nie, že si ho chceme kúpiť. My sme mali v piatok v škole „červený“ valentínsky deň. Deťom sa to veľmi páčilo – prikladám fotku. Viac o našom piatku na stránkach našej školy:

http://zshu.sk/

Ak máte chuť, podeľte sa so mnou so svojim názorom. Teším sa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára