O blogu a o mne

Moja fotka
Vitajte na mojom blogu. O čom bude? O všetkom možnom...umenie, práca, šport, hudba, dovolenky...skrátka mix. Možno niektorí z vás nájdu inšpiráciu v rôznych nápadoch, radách, fotografiách, článkoch...a možno vy inšpirujete mňa. Teším sa na vás. A teraz niečo o mne: Som učiteľkou 1.- stupňa ZŠ. Momentálne učím prváčikov. Vyštudovala som Pedagogickú fakultu PU v Prešove. Mám veľmi blízko k výtvarnému umeniu - mám za sebou osem rokov " pravidelných návštev" ZUŠ a štyri roky SUPŠ ( keramika). Okrem výtvarného umenia je mojou srdcovkou Depeche mode ( opäť sa teším na koncert)a lyžovanie ( už som vďaka nemu po plastike ACL - predný krížny väz kolena). Mám dve úžasné deťúrence Silviu a Roberta.

29. 7. 2010

Lastovičky

Pozdravujem všetkých návštevníkov tejto stránky. Chcem sa s vami podeliť o udalosti, ktoré sa mi prihodili v priebehu posledných troch dní.
Celý týždeň pršalo. Mala som pocit, že slniečko už ani nevyjde...cez deň, v noci, stále dážď. Nad našim oknom v kuchyni si už dávnejšie lastovičky urobili hniezdo. Po čase v ňom pribudli dve mláďatká. Ako každá lastovička – aj tie naše sa o svoje detičky vzorne starali. Počas týchto dažďov sa však všetko zmenilo...
V utorok sme počuli za oknom strašný škrekot. Uvideli sme veľa cudzích lastovičiek, ako sa snažia zmoknuté a uzimené dostať do „nášho“ hniezda. Naši „lastovičí“ rodičia samozrejme hniezdo so svojimi mláďatkami vo vnútri bránili. Nepomohlo – neželaní návštevníci boli v prevahe a hniezdo spadlo. Zrazu bolo ticho, lastovičky sa rozpŕchli...a čo mláďatká? Sedeli bez pohnutia v rozbitom hniezde na parapetnej doske.
To, čo vidíte na fotografii je hniezdo, ktoré sme s manželom urobili zo slameného košíka. Zohli sme ho a jeho konce prišili k sebe. Nechali sme len malý otvor . Hniezdo s mláďatkami sme sa s pomocou špagáta snažili umiestniť na pôvodné miesto. A podarilo sa. Dnes ráno prileteli lastovičky a začali kŕmiť svoje mláďatká. Máme z toho veľkú radosť! V článku som písala lastovičky (aj keď sú to pravdepodobne belorítky), ale od malička to boli pre nás všetkých lastovičky, nie?
Máte nejakú podobnú skúsenosť aj vy? Napíšte o tom!



2 komentáre:

  1. ahoj ja mam presne opacny problem-,,nase,,lastovicky pravdepodobne niekde zahynuli a ostalo mi na balkone ich mladatko.nechce zrat,len spi.dnes som s nim bola u veterinara,ved nech sa o to postara.povedal,ze mu to je luto,ale nema kapacitu a ani cas.a teraz neviem co s tym malym chudatkom.nevies mi poradit?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Silvia,
    neviem, koľko dní je mláďatko bez rodičov...
    My sme urobili hniezdo z košíka a dali sme ho na pôvodné miesto. Tam boli zvyknuté lietať aj cudzie lastovičky. Skús nechať mláďatko tak - keď nebude vyrušované, samo bude volať rodičov a možno priletia, keď ho budú počuť. A ak nie jeho rodičia, tak možno cudzí....držím palce! Napíš mi prosím, ako to s ním dopadlo.
    Ivana

    OdpovedaťOdstrániť